Volvo Car Corporation работи над нововъведение, което пести до 20% от горивото и добавя 80 к.с. Функционира по подобие на системата KERS. „Не сме първият производител, който тества тази технология, но никой досега не я беше прилагал към задния мост и не я беше свързвал с двигателя с вътрешно горене, задвижващ предните колела. Ако тестовете преминат успешно, очакваме първите автомобили с новото устройство да достигнат до шоурумовете след няколко години“, заяви Дерек Краб, вицепрецидент на инженерния отдел по двигателите на компанията.
Така наречената Flywheel KERS (Kinetic Energy Recovery System) си служи с карбоново колело, монтирано към задния мост. По време на забавянето, енергията за спирането кара този маховик да се завърти с до 60 000 об/мин. Почне ли да се движи отново колата, неговите обороти се предават към задните колела посредством специално проектирана трансмисия. Двигателят с вътрешно горене, който пък задвижва предните, се изключва в момента, в който започне спирането. Енергията от маховика може да бъде използвана да задвижи автомобила, когато настъпи моментът той да тръгне отново, или пък да се влее в мощността на колата, когато бъде постигната скорост за пета предавка.
Колкото по-често спира автомобилът, толкова по-често ще се включва летящото колело, така че колите, обзаведени с него, ще са най-икономични в градска среда. Когато добавим енергията от него към капацитета на мотора, получаваме допълнителни около 80 к.с.
Системата е евтино, олекотено и икономично решение, с чиято помощ 4-цилиндровият двигател се държи като такъв с 6 цилиндъра, като същевременно сваля разхода на гориво с цели 20%. От есента шведската компания ще е първият автомобилен производител, който ще тества потенциала на системата по обществените пътища. Volvo е получила субсидия от 6,57 млн. шведски крони от Агенцията по енергетика в страната. Технологията е от ново поколение и натрупва кинетичната енергия по време на спиране.
„Летящото колело“ (или маховикът) на Volvo е изработено от въглеродни влакна, за разлика от стоманеното, прилагано от компанията в модела Volvo 240 през 1980 г. Масата на съвременния му вариант е не повече от 6 кг при диаметър от 20 см. Колелото се върти във вакуумна среда, за да се сведат до минимум загубите, причинени от триенето.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!