От Леонид Селиктар (@lseliktar)
Още с появата си на пазара, оригиналната Antara се беше "примирила с участта си. Да бъде добър, но в никакъв случай отличен модел. Нито по отношение на продажбите си, нито по отношение на предлаганото, нито по отношение на цената. Причините за това са много и по-голямата част от тях могат да бъдат обяснени единствено от ръководството на компанията- майка GM.
Обновената версия на Opel Antara, която вече официално присъства и на родния пазар, продължава по стъпките на своя оригинал. Истината е че моделът е станал по-луксозен и по-технологичен, поведението му на пътя е значително по-добро от това на оригинала и като цяло общото му излъчване и усещане е станало значително по-лъскаво. Въпреки това, автомобилът е по-скоро скромна еволюция, отколкото еволюционен скок. Реално погледнато, това е и била основната идея на Opel.
Основните промени по екстериора на освежената Antara са свързани с оформлението на предната и задната му част. Капакът е останал непроменен, но светлинните блокове, решетката и броните са преминали почти цялостна трансформация, като търсеният краен резултат е бил повече стил и лукс. Целта е постигната, като единственото, което е можело да бъде попремислено малко повече са задните светлини. Визията при старата Antara е по-добра.
Редица козметични промени откриваме и във вътрешността на всъдехода. Материалите са малко по-елегантни, използваните материи по-приятни за окото и ръката. Освеженият интериор предлага ново обзавеждане с по-високо ниво на тапицерията и облицовките, инструментален панел с нови графични решения, централна конзола с нов дизайн и допълнително място за съхранение на предмети, както и елегантно ниво на оборудване с кожен салон наречено Light Titanium.
Както споделят и от Opel, големите новости при Antara не са свързани с дизайна, а с технологиите. Обновеният модел идва с напълно ревизирана гама задвижващи агрегати. Всеки един от двигателите отговаря на изискванията на Евро 5 стандарта, като в същото време предлага по-добра горивна икономичност и съответно ниво на отделяните в атмосферата вредни емисии.
Изключително важна новост при модела е и настъпилата оптимизация при двете налични предавателни кутии- шестстепенна механична и автоматична. Основният акцент при тях попада върху подобряването на баланса между икономията на гориво и динамичното представяне на пътя. Всеки един от представителите на новата Antara вече разполага с електронна ръчна спирачка и система за подпомагане на потеглянето по наклон.
От Opel споделят, че ходовата част на Antara е с изцяло нова настройка. Какво точно са пипнали по окачването не е от особено значение. Важното е че масивният автомобил седи на пътя изключително добре и определено е в състояние да предложи кратки, но вълнуващи изживявания извън пътя. "Корекции са нанесени и в спирачната антиблокираща система, системата за подпомагане на потеглянето по наклон и други.
Opel Antara идва с избор между два двигателя- 2.2 литров CDTI в две мощностни версии (163 к.с. и 350 Нм, и 184 к.с. и 400 Нм) и бензинов 2.4 литров ECOTEC със 167 к.с. и 230 Нм. Доверилите се на едно от двете дизелови предложения ще могат да се радват на отлична пътна динамика и икономичност (средни показатели от 6.3 и 6.6 литра на 100 километра). Същото обаче не може да се каже за бензиновият задвижващ агрегат, който е неподходящ за Antara.
Ако трябва да посочим един наистина революционен напредък при новата Antara, то това е обезшумяването на купето. Инженерите и дизайнерите на Opel са направили чудеса и бъдещите собственици на всъдехода ще могат да се насладят на отличен комфорт, граничещ към пълната тишина, по време на път.
Още видео от представянето на новата Antara на Opel можете да видите тук: www.autopress.tv
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!